Vanmiddag stond ik nog in een krantje te lezen dat Jos Brink kunstmatig in coma werd gehouden na een derde operatie vanwege zijn darmkanker.
Helaas waren al deze operaties voor niets want Jos Brink is vandaag op 65 jarige leeftijd overleden. Een bericht wat mij toch wel iets doet want Jos Brink was toch wel de nationale knuffelhomo van Nederland.
In mijn jeugd presenteerde hij Wedden dat en hij presenteerde dat programma met stijl. Bijna net zo goed als Willem Ruys met zijn lottoshow. Dat waren shows waar je voor thuis bleef, een zakje chips en een flesje cola naast de bank en gezellig met de rest van het gezin keek je naar hun.
Helaas zijn dit vervlogen tijden, kwaliteit verspreid over 2 zenders heeft plaats gemaakt voor kwantiteit verspreid over ruim 30 zenders. Allemaal proberen ze met hun low budget programma’s zo shockerend mogelijk te zijn om zoveel mogelijk kijkers te trekken.
De tv kijker schijnt niet meer voor plezier te gaan maar voor roddel, haat en sensatie en dat heeft de sterrenstal van van der Ende goed in de gaten.