Ik heb vandaag voor het eerst de Uri Geller show gezien.
Op zich niet zo'n geweldige show, zoals gebruikelijk op de commerciele zenders veel stemmingmakerij en weinig prestaties.
Ik zag een stukje dat Patty Brard een scene maakte omdat ze van Vincent een voodoo poppetje moest beethouden. In haar land zou dat heel erg veel betekenis hebben en ze zou bijgelovig zijn en daarom daaraan niet mee doen.
Daarna kwam dan de show van Vincent. Hij liet wat pinnetjes prikken op een voodoo poppetje wat op hem moest lijken en hij deed net of hij pijn had op die plek.
3x werd het poppetje gestoken met de pinnetjes en iedere keer greep Vincent naar zijn lichaam als een pin erin ging waarvan 1x naar de verkeerde plek.
Daarna werd het echt spannend, hij haalde zijn "bescherming" eraf.
Hij doet een of andere ketting van de rommelmarkt af en de laatste prikbordspeld gaat in het voodoo poppetje.
Vincent heeft zogenaamd pijn en zegt dat hij alleen van die pijn af kan komen door iets met een mes op zijn lichaam te doen.
Daardoor haalde hij een mes langs zijn borst... Het publiek keek met ingehouden adem... Wat zagen ze daar... nep bloed.... iedereen keek geschokt.
De gemiddelde emo kid laat meer bloed tijdens een snij sessie.... Sterker nog, ik verloor meer bloed met een bloedneus.
Nog een paar close ups van geschokte tribunevolk.
Al met al was het geschreeuw van Patty over de voodoo poppetjes spannender dan de hele show van Vincent. Daarna nog even een sneer van Uri Geller en niet te vergeten... Snel in beeld een reclame balkje met een SMS nummer kwam in beeld zodat je kon stemmen (en je centjes kon afdragen). Al met al voor de kassa van de commerciele zender een geweldige opsteker.